درمان دردهای مفصلی

بورسیت ایسکیوگلوتئال
بورسیت ایسکیوگلوتئال چیست ؟
آبان ۲۳, ۱۳۹۷
پیشگیری از کمردرد
آذر ۱۸, ۱۳۹۷

درمان دردهای مفصلی

دردهای مفصلی از جمله زانودرد ، کمردرد ، درد مچ دست و … از جمله شایع ترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی هستند که افراد را به سمت کلینیک فیزیوتراپی می کشانند.

در کلینیک فیزیوتراپی سپهران در گرمسار خدمات تخصصی فیزیوتراپی با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات برای درمان دردهای مفصلی ارائه می شود.

موثرترین راهکارهای درمان دردهای مفصلی

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی با استفاده از مدالیته های درمانی و آموزش تمرینات مخصوص کمک مهمی به کاهش درد و التهاب مفاصل خواهد کرد.

فیزیوتراپیست پس از ارزیابی دقیق شرایط بیمار و تشخیص مشکل وی از مدالیته هایی همچون تمرین درمانی ، لیزر پرتوان ، درمان دستی ، سوزن خشک و ماساژ درمانی برای درمان دردهای مفصلی استفاده می کند.

هیدروتراپی

هیدروتراپی یا آب درمانی یکی از روش های موثر در تسکین دردهای مفصلی است.

انجام ورزش در آب موجب کاهش درد شده و عملکرد مفاصل بدن را بهبود می بخشد.

در هنگام قرار گرفتن در آب و انجام تمرینات فیزیوتراپی در آب فشاری که به مفاصل وارد می شود به حداقل رسیده و به همین دلیل بیمار درد کمتری را هنگام انجام تمرینات احساس می کند.

کمپرس سرد و گرم

استفاده از کمپرس سرد یا گرم در محل درد به درمان دردهای مفصلی کمک می کند.

البته برای اینکه بدانید کدام کمپرس مناسب بیماری شماست با فیزیوتراپیست خود مشورت کیند.

مصرف مکمل ها

روغن ماهی سرشار از ویتامین دی و اسیدهای چرب امگا ۳ است که می تواند در کاهش درد مفاصل کمک کننده باشد.

مصرف مکمل های ماهی نیز می تواند در کاهش درد موثر باشند.

گلوکوزامین و کندرویتین سولفات نیز در درمان دردهای مفصلی و کاهش التهاب مفاصل در بیماری های مانند آرتروز بسیار موثر هستند.

استفاده از کرم های حاوی کپسایسین

کپسایسین موجود در فلفل که در برخی کرمها و پمادهای ضد درد نیز وجود دارد سبب کاهش درد مفاصل میشود.

مطالعات نشان میدهد که بسیاری از افراد مبتلا به آرتروز و روماتیسم مفصلی با مصرف این کرم ها درد کمتری را احساس می کنند.

گرم نگه داشتن مفاصل

گرم نگه داشتن مفاصل از طریق پوشاندن آن ها و یا سایر راهکارها می تواند به تسکین دردهای مفصلی مزمن کمک کند.

فیزیوتراپی در گرمسار – بهترین فیزیوتراپی در گرمسار – فیزیوتراپی خوب – کلینیک فیزیوتراپی